Bulimia

Bulimia zaliczana jest do chorób z zaburzeniami psychicznymi. Obecnie jest mało poznana i niewiele osób dokładnie rozumie na czym polega. Najprościej ujmując bulimia to napady obżarstwa wszystkiego co jest pod ręką i następujących po nich wymioty oraz stosowanie różnego rodzaju diet. Znane są przypadki osób, które zjadały papier czy mydło. Choroba jest niebezpieczna dla zdrowia i wyniszcza organizm. Bulimia leży w psychice człowieka często osoba z bulimią sięga po jedzenie, aby zapomnieć o swoich problemach emocjonalnych, zaburzony stosunek do jedzenia, tycia i odchudzania są tylko objawami choroby. Leczenie bulimi oprócz stosowania diet polega na psychoterapii, jednak jest to ciężki i długotrwały proces, który w dodatku nie gwarantuje sukcesu w walce z chorobą.

Jak już wspomniałem choroba jest niebezpieczna dla zdrowia, jej skutkami ubocznymi są: zaburzenia rytmu serca i cyklu miesięcznego, bóle brzucha, wzdęcia, zaparcia, mdłości, zawroty głowy, poraniona śluzówka jamy ustnej i inne. Bulimia nie jest łatwa do wykrycia, ponieważ jej objawy mogą być niezauważalne. Osoby z bulimią często utrzymują prawidłową wagę nie są otyłe jak mogłoby się wydawać, są zafascynowane jedzeniem (czytanie o jedzeniu, przeglądanie menu różnych restauracji, tabelki kaloryczne itp. ), po posiłku często wymiotują, jednak wielu chorych robi to tak aby nikt nie słyszał, również jeśli chodzi o jedzenie prawdziwą obszerną ucztę wyprawiają sobie jak nikogo nie ma w domu, by uniknąć przyłapania. Choroba nie ma szczególnych objaw i jest trudna do wykrycia, a niektóre osoby dodatkowo utrudniają jej wykrycie ukrywając fakt napadów głodu czy wymiotów. Bulimia jest dość dziwna bowiem są osoby, które przeszły tylko krótki okres choroby i powróciły do zdrowia bez pomocy lekarskiej czy psychologicznej, natomiast już inne osoby walczą z chorobą przez długie lata bez żadnych widocznych efektów. Według statystyk choroba dotyka około 4% osób między 20 – 30 rokiem życia około 2% z nich umiera. Na Bulimie w większości chorują kobiety ponad 90% chorych to właśnie płeć piękna. Wiele osób nie zgłasza się do lekarza lekceważąc objawy lub zgłasza się, gdy już ich organizm jest wyniszczony chorobą. Nie należy lekceważyć żadnych objawów jak wymioty czy nagła chęć niepochamowanego jedzenia, bo to nie jest „normalne” trzeba zgłosić się o pomoc do lekarza jak najwcześniej wówczas są większe szanse na zwalczenie choroby.