Łupież

Jest jednym z najczęściej występujących problemów związanych z wyglądem naszych włosów. Łupież sprawia, że wyglądają one niezbyt estetycznie, a to staje się często przyczyną kompleksów. Co warto wiedzieć na temat tego problemu? Czy istnieje sposób na to, by uwolnić od niego swe włosy?

Czym jest łupież?
Łupież to nic innego, jak złuszczające się płatki skóry głowy. Wpływają one negatywnie na wygląd naszych włosów, opadają na ramiona oraz na klatkę piersiową, przez co nasze ubrania sprawiają wrażenie niechlujnych.
Problemy z łupieżem mają wiele przyczyn. Zła dieta oraz nieodpowiednia pielęgnacja włosów to częste przyczyny problemów, warto jednak pamiętać, że i zmiany pogody, i stres, mogą się w znacznym stopniu przyczyniać do nasilania takich problemów. Na problemy z łupieżem mogą też wpływać czynniki hormonalne oraz zakażenia skóry. Drożdżaki i infekcje grzybicze są jedną z głównych przyczyn problemów z uporczywym łupieżem, który potrafi w znacznym stopniu utrudnić życie. Łupież może być też symptomem wielu chorób skóry. Często jest on towarzyszem grzybicy, która lubi atakować owłosione fragmenty skóry, lub łuszczycy.

Czy można walczyć z łupieżem?
By uchronić włosy przed łupieżem, można skorzystać z pomocy lekarza-dermatologa, można też wspierać się specjalnymi szamponami przeznaczonymi do walki z łupieżem. Warto też wprowadzić drobne zmiany w diecie, gdyż i ona wpływa na nasze włosy. By uchronić się przed zmianami skórnymi, warto sięgać po tłuste ryby morskie. Są one doskonałymi źródłami kwasów tłuszczowych omega 3 i omega 6, dzięki którym nasze włosy stają się mocniejsze, a skóra głowy lepiej radzi sobie z zagrożeniami mogącymi doprowadzić do problemów z łupieżem.