Łuszczyca

Zmiany skórne mogą mieć różny zasięg i charakter. Choć łuszczyca zwykła atakować wybrane partie ciała, spotykane są przypadki wyjątkowo rozległych infekcji. Dlaczego łuszczyca jest tak poważnym zagrożeniem dla człowieka? Jakie są jej objawy? I co najważniejsze – jakie leczenie może tu przynieść efektywne rezultaty?

Łuszczyca być może nie stanowi zagrożenia dla zdrowia, jest jednak poważnym problemem natury estetycznej. Szpeci ciało, co powoduje ogromny dyskomfort i może poważnie wypływać na psychikę pacjenta. Dodatkowym problemem związanym z łuszczycą jest fakt, że ta choroba skóry ma charakter przewlekły, a jej nawroty zdarzają się bardzo często. Ucisk, otarcia skóry, nadmierny stres oraz reakcja na niektóre leki czy czynniki środowiskowe – oto przyczyny, które mogą sprzyjać pojawianiu się łuszczycy. Ta choroba skóry objawia się w dość charakterystyczny sposób, a jej symptomów nie można lekceważyć. Objawy, które powinny skłonić do wizyty u dermatologa, to przede wszystkim pojawiające się na skórze łuski, które są przyczyną swędzenia. Niestety skóra zaatakowane przez łuszczycę jest bardzo wrażliwa, a podrapanie swędzącego miejsca może sprawić, że na skórze pojawią się dodatkowo niewielkie punkciki z których sączyć się będzie krew. Im szybciej takie problemy zostaną zgłoszone u lekarza, tym większa szansa na zahamowanie choroby i ograniczenie jej zgubnych skutków. Niestety mimo ogromnego postępu w medycynie łuszczyca to problem, którego nie można pokonać całkowicie. Maści złuszczające, kąpiele z zastosowaniem odpowiednich soli mineralnych oraz lecznicze kuracje z zastosowaniem środków przeciwbakteryjnych i przeciwgrzybiczych mogą jednak skutecznie pomóc. W wielu sytuacjach w walce z łuszczycą stosuje się też takie metody, jak naświetlania promieniami nadfioletowymi.